Menu

Яким був спам в жовтні 2012

Частка спаму стала менше, вибори в США були найбільш актуальною темою спам-розсилок, онлайн-магазини та аукціони стали частими жертвами фішингових атак.

Каким был спам в октябре 2012
Розподіл TOP 100 організацій, атакованих фішерами, по категоріях, жовтень 2012 року Частка спаму в поштовому трафіку в жовтні 2012 року зменшилася порівняно з вереснем на 4,5% і становила в середньому 68%. Таким чином, на даний момент цей показник став найнижчим з початку року. Однак небезпека спаму при цьому залишилася досить високою: частка листів із шкідливими вкладеннями в жовтні склала 3,25%, що лише на 0,15% менше, ніж у попередньому місяці.

Найбільш актуальними темами рекламних спам-розсилок в жовтні стали вибори президента США, а також осінні і зимові свята. Так, Новий рік і Різдво стали приводом для численних рекламних повідомлень, в яких користувачам пропонувалося придбати солодощі, сувеніри, квитки на новорічні екскурсії та подання і багато іншого. При цьому подібні товари «рекламувалися» з урахуванням особливостей місцевого ринку. Не менш активно для просування різних продуктів і послуг спамери використовували і тему популярного в США і Європі свята Хелловін.

Вибори президента США стали ще однією «вудкою», на яку зловмисники намагалися зловити інтернет-користувачів. Метою повідомлень, які експлуатують цю тему, як правило, було заманити користувачів на шахрайський або шкідливий сайт або домогтися від них вводу адреси електронної пошти в спеціальну форму. Хитрощі для цього використовувалися найрізноманітніші: наприклад, в розпал передвиборної кампанії спамери пропонували користувачам висловити своє припущення про те, хто стане наступним президентом США, і стати у відповідь володарем подарункової карти Visa на 250 доларів.

Частка фішингових атак на соціальні мережі в жовтні зменшилася на 10,23%, внаслідок чого соціальні медіа змістилися з першого рядка рейтингу, яку вони займали протягом літніх місяців, на четверту. Разом з тим після традиційного літнього затишшя збільшилася частка фішингових атак на фінансові та платіжні організації (+2,85%), а також на онлайн-магазини та інтернет-аукціони (+5,42%). Мета всіх цих атак, безумовно, полягала в тому, щоб дістатися до персональних даних користувача, що відкривають доступ до його платіжним системам. У підсумку, розподіл фішингових активностей зловмисників у жовтні виглядала наступним чином:

Що стосується країн-джерел спаму, розповсюджується по всьому світу, лідерство з великим відривом по -, як і раніше зберігають Китай і США, які розсилають більше половини (близько 58%) всіх сміттєвих листів. Однак користувачі Рунету велика частина незапрошенной кореспонденції приходить з Індії (16,9%) і В'єтнаму (15,7%), тоді як Китай і США займають у рейтингу лише третє і дев'яте місця відповідно.

«Частка спаму в жовтні скоротився, але він не став безпечнішим. Ми спостерігали велика кількість шкідливих програм і фішингових листів, орієнтованих на крадіжку коштів користувачів. Вочевидь, напередодні Нового року і Різдва ця тенденція збережеться. Користувачам слід бути особливо обережними при оплаті покупок у Мережі, введення конфіденційних даних в Інтернеті, не варто проходити по посиланнях в спамових листах і відкривати вкладення від невідомих відправників. І, зрозуміло, необхідно своєчасно оновлювати програмне забезпечення і користуватися антивірусним захистом», - відзначила Дарина Гудкова, керівник відділу контентних аналітиків «Лабораторії Касперського».

З повною версією звіту «Лабораторії Касперського» про ситуацію зі спамом в жовтні 2012 року можна ознайомитися тут.

|