Menu

Спаму стає менше

Починаючи з березня цього року, експерти «Лабораторії Касперського» відзначають неухильне зниження кількості поштового сміття, що є, безумовно, позитивною тенденцією. Липень не став винятком, і частка спаму знизилася до 71,8%.

Спама становится меньше
На цьому тлі неприємним сюрпризом минулого місяця стало різке, в півтора рази, збільшення частки листів з шкідливими вкладеннями. Одним з прикладів такого спаму, який привернув увагу експертів, стала розсилка, що імітує повідомлення нової акції великого купонного сервісу. У вкладенні до листа перебував zip-архів містить шкідливу програму Trojan.Win32.Yakes.aigd. Всі посилання в таких повідомленнях вели на сайт Groupon, на якому ніяких небезпечних об'єктів не було. Очевидно, це був трюк, за допомогою якого зловмисники хотіли заручитися довірою користувача і зробити так, щоб вони відкрили вкладення.

В середині літа помітно збільшилася кількість спам-листів, в яких використовується тема економічної кризи. На даний момент переважна більшість таких повідомлень являють собою рекламу різних семінарів для бухгалтерів і керівників підприємств на тему антикризового управління справами. Крім цього спамери намагаються привернути увагу до того чи іншого товару, пропонувалися за «антикризової ціною» - найбільш активно цей прийом використовується в рекламі реплік елітних товарів.

Складною економічною ситуацією не проти скористатися й шахраї. Вже зараз в англомовних спам-потоках відзначається незвичайно велика кількість пропозицій сумнівного заробітку. Схеми отримання «швидкого кредиту» фігурують у сміттєвих листах практично на всіх європейських мовах. Кількість таких повідомлень в найближчі місяці буде тільки збільшуватися, чому сприяє зростаючий рівень безробіття в Європі.

Зміни торкнулися трійки лідерів країн-розповсюджувачів спаму в російськомовному сегменті Інтернету. Якщо перші дві позиції залишилися незмінні і по -, як і раніше залишаються за Індією (-3,5%) і В'єтнамом (+4%), то на третє місце несподівано піднялася Німеччина (+4,5%), яка раніше обіймала 18-ю рядок. На щастя Україна в липні знову не потрапила до двадцятки країн-розповсюджувачів спаму.

У фокусі уваги фішерів все частіше виявляються соціальні мережі, на частку яких припадає тепер чверть всіх фішингових атак. При цьому найбільшою популярністю у зловмисників користується Facebook. У той же час кількість інцидентів з фінансовими організаціями, навпаки, йде на спад. Так, наприклад, частка фішингових атак на інтернет-магазини знизилася майже на 1% і склав 18,4%.

«У період літнього затишшя замовлень у спамерів менше. Як наслідок, вони активніше поширюють спам в рамках партнерських програм, у тому числі шкідливий. У зв'язку з цим, а також під впливом складної економічної ситуації сміттєвий трафік стає все небезпечнішим, - зазначає Марія Наместникова, старший спам-аналітик «Лабораторії Касперського». - Ми настійно радимо користувачам не відкривати спам-листи. Ця рекомендація актуальна завжди, але саме зараз на тлі очевидною тенденції до збільшення ступеня небезпеки поштового сміття до неї варто поставитися з особливою серйозністю».

Ознайомитися з повною версією спам-звіту за липень 2012 року можна на сайті www.securelist.com/ru.

|