Що думають експерти Касперського про Google Glass
Проект Google Glass, як і самі ці «розумні очки», був джерелом численних суперечок і спекуляцій, як неймовірно дорогий і революційний продукт, синтез нових технологій. Опоненти з відтінком іронії або сарказму коментували поява нового культурного і технологічного фетиша, що пропонує новий погляд на використання інформаційних ресурсів, а також не забули згадати і фанатиків, готових викласти шалені гроші за чергову технічну новинку.
Реалії такі ж: чи є в світі у другому десятилітті третього тисячоліття ще щось більш технологічну, ніж окуляри Google? Маються на увазі саме електронні окуляри, які надіваються на голову, кріпляться до вух (як і будь-які очки) і мають крихітний дисплей прямо перед оком. Не всі згодні з цією думкою, проте всі згодні з тим, що вони мають разючу подібність з пристроєм космічного інженера Джорджі Ла Форджа з серіалу «Звездный путь: следующее поколение».
Фахівці з Kaspersky Team цікавляться не тільки безпеки, але й розвитком комп'ютерних технологій, особливо якщо вони якось зачіпають особисту безпеку. І вони впевнені, що майже весь світ (за винятком Еріка Шмідта, Ларрі Пейджа і Сергія Бріна) вважає, що Google Glass в тій чи іншій мірі зазіхне на приватне життя обивателів.
За іронією долі Марк Цукерберг, чия соціальна мережа Facebook вже давно конкурує з Google за доходи від реклами, нещодавно розповів виданню The Telegraph, що він з хвилюванням і нетерпінням чекає, коли з'являться ці окуляри, а також повідомив, що доручив своїм трьом розробникам негайно приступити до створення додатків для Google Glass, як тільки вони отримають робочі зразки пристрою. Звичайно, такий ентузіазм Цукерберга з боку виглядає дещо безглуздо, адже всім відомі більш ніж прохолодні відносини між двома компаніями. І в той же час, навіть враховуючи той факт, що Facebook заробляє величезні суми на продажу інформації про своїх користувачів, Цукерберг показав себе ще й тим людиною, хто з радістю прийняв новинку від Google незалежно від посягань на її приватне життя.
Це подія (поява Google Glass) може стати знаковою для приватного життя. Точніше, може навіть змінити життя користувача. На жаль, воно може стати тією останньою соломинкою, яка доломить хребет верблюдові захисту конфіденційності.
Принаймні, в одному з барів Сіетла, в 5 Point, вже публічно заявили, що не дозволять користуватися цим пристроєм у себе в закладі. Мабуть, це досить оригінальна заклад зі специфічною клієнтурою дійсно потребує певної обережності, але це лише перша ластівка, перший вітерець майбутньої бурі. Всі бари (як і інші розважальні заклади «для дорослих») повинні бути місцем, де відвідувачі будуть почувати себе в безпеці і мати гарантії невтручання в їх життя.
Цей бар став своєрідним прикладом нового витка заклопотаності приватним життям, проте на зовсім іншому рівні. Не варто применшувати цінність приватного життя. Експерти часто помічають, як суспільство й бізнес залишаються байдужими до втручання в приватне життя простих людей. Мабуть, тільки авторське право далеко не байдуже цим колам. Особливо його порушення. Якщо ви вважаєте, що бар 5 Point проявляє незаслужену агресію відносно Google Glass, то дочекайтеся заяв від Олімпійського комітету, Голлівуду та інших організацій, які досить різко реагують на незаконне розповсюдження своєї продукції. Реальність така, що з цими очками отримати доступ до «піратському» перегляду нового фільму, використовуючи сучасні технології, досить легко.
Ідея таємницею зйомки всього навколо давно перетворилася на реальність, що не може не турбувати. Тим більше якщо врахувати, що від того ж Google давно нічого не приховаєш, використовуючи смартфон і ноутбук. Проте дійсною стартовою точкою в зміні вимог конфіденційності, порушеної появою Google Glass, стане можливість того, що Google або будь-який інший виробник електронних розваг зможуть розповідати навколишнім набагато більше, використовуючи такий пристрій. І тоді претензії до BlackBerry і їхні функції «Що я слухаю зараз» здадуться вже досить скромними.