Сафарі на батарейках (Land Rover Electric Defender)
Нещодавнє 400-кілограмове «схуднення» Range Rover останнього покоління для виробника з Туманного Альбіону стало воістину революційним. Подумати тільки - повнорозмірний позашляховик з алюмінієвим кузовом! Це разом скоротило витрати палива майже на третину, зрівнявши його з даним показником з седанами F-класу. Але то були ще квіточки. Голова підрозділу, відповідального за дослідження в області передових технологій JLR, Ентоні Харпер напередодні прем'єри розповів про повністю електричному Land Rover Defender. З нього починається відлік до моменту появи електричних позашляховиків майбутнього.
Стартував кілька років тому проект - частина довгострокової стратегії JLR по застосуванню електричної тяги на важких позашляховиках. Проект створений у співпраці з національним заповідником Londolozi в Південній Африці, керівництво якого хотіло отримати добре підготовлений екологічно чистий автомобіль для прогулянок по пересіченій місцевості.
Що ж, хотіли - отримаєте! Прототип під кодовою назвою Leopard 1 з відкритим тентованим верхом, що бере на борт вісьмох пасажирів, модифікували для екскурсій по заповіднику.
Блок літій-іонних фосфатних акумуляторів під капотом важить 410 кг Повний заряд блоку батарей здійснюється за 10 ч. Їх вистачає на 80 км пробігу Для контролю потужності електромотора на приладовій панелі є спеціальне табло «»Заради збереження природи легендарний позашляховик був значно перероблений. Він позбувся коробки передач і двигуна, місце якого зайняв 410-кілограмовий блок літій-іонних фосфатних акумуляторів. Їх енергія через одноступінчатий редуктор з великим передавальним числом 2,71 з допомогою 70-киловаттного електромотора надходить на колеса. З очевидних переваг такої конструкції відзначимо її компактність, нехай у результаті автомобіль і поважчав на 100 кг з-за батарей. Втім, і тут не обійшлося без улюблених для британців прийомів зниження маси. Так, акумулятор, інвертор і мотор мають повітряне, а не рідинне охолодження, що і дозволило зберегти прийнятний вагу машини.
Максимальна швидкість женевського дебютанта - 112 км/ч. Його батареї повністю заряджають від електромережі за 10 год (4 год при застосуванні експрес-зарядки) і дозволяють проїхати без зупинки 80 км або 8 год по бездоріжжю. За словами Ентоні Харпера, система рекуперації при русі автомобіля сприяє відновленню до 80% енергії, що помітно збільшує дальність пробігу такого масивного автомобіля.
Вперше на Land Rover Defender була встановлена фірмова система автоматичної адаптації до різних типів покриттів - Terrain Response. Її довелося злегка модифікувати За показником прохідності у водяних ваннах електричний Defender дасть фору своїм дизельного побратима - його максимум становить 800 мм проти 500 мм у дизеля «»Окремої згадки гідна з'явилася на електричному Defender система Terrain Response від «старших братів». Вона не лише пропонує різні алгоритми роботи всіляких систем на бездоріжжі, але і дозволяє долати броди глибиною до 800 мм за рахунок герметичній конструкції привода (традиційний Land Rover Defender здатний лише на 500 мм). Причому в компанії JLR просили не хвилюватися за можливі замикань - всі електричні системи автомобіля ретельно ізольовані. Крім того, британці протестували можливості буксирування цього електрокара. З'ясувалося, що він здатний тягнути за собою 12-тонний автопоїзд в гору з ухилом 13°!
На шляху до «зеленого» майбутнього Defender не розгубив своєї видали - він все так само гарний на геометричних тестах
Діагональне вивішування електроніка визначає миттєво, підключаючи навантажені колеса «»Планів серійного виробництва Electric Defender у компанії немає, однак позашляхові електромобілі можуть зацікавити, наприклад, різні спецслужби. І хоча, як нам вдалося зрозуміти в ході експрес-тесту Electric Defender напередодні прем'єри в Женеві, автомобіль повністю готовий до випробування в бойових умовах, британці відзначають, що це поки дослідницький проект. Щоб відповідати постійно посилюваним екологічним нормам на ключових для марки ринках, у майбутньому не вдасться відмовитися від виробництва електричних позашляховиків.