Menu

Сафарі на батарейках (Land Rover Electric Defender)

Напередодні женевської прем'єри електричної позашляхової версії легенди від Land Rover журналісти змогли випробувати її в справі: у британців вийшов гібрид танка з тролейбусом!
Сафари на батарейках (Land Rover Electric Defender)
Розбавити образ брутального старого волоцюги електроприводом було все одно, що подарувати бабусі iPhone. Але тяга від батарей для Defender виявилася набагато гармонійніше «»

Нещодавнє 400-кілограмове «схуднення» Range Rover останнього покоління для виробника з Туманного Альбіону стало воістину революційним. Подумати тільки - повнорозмірний позашляховик з алюмінієвим кузовом! Це разом скоротило витрати палива майже на третину, зрівнявши його з даним показником з седанами F-класу. Але то були ще квіточки. Голова підрозділу, відповідального за дослідження в області передових технологій JLR, Ентоні Харпер напередодні прем'єри розповів про повністю електричному Land Rover Defender. З нього починається відлік до моменту появи електричних позашляховиків майбутнього.

Стартував кілька років тому проект - частина довгострокової стратегії JLR по застосуванню електричної тяги на важких позашляховиках. Проект створений у співпраці з національним заповідником Londolozi в Південній Африці, керівництво якого хотіло отримати добре підготовлений екологічно чистий автомобіль для прогулянок по пересіченій місцевості.

Що ж, хотіли - отримаєте! Прототип під кодовою назвою Leopard 1 з відкритим тентованим верхом, що бере на борт вісьмох пасажирів, модифікували для екскурсій по заповіднику.

Блок літій-іонних фосфатних акумуляторів під капотом важить 410 кг Повний заряд блоку батарей здійснюється за 10 ч. Їх вистачає на 80 км пробігу
Сафари на батарейках (Land Rover Electric Defender)
Для контролю потужності електромотора на приладовій панелі є спеціальне табло «»

Заради збереження природи легендарний позашляховик був значно перероблений. Він позбувся коробки передач і двигуна, місце якого зайняв 410-кілограмовий блок літій-іонних фосфатних акумуляторів. Їх енергія через одноступінчатий редуктор з великим передавальним числом 2,71 з допомогою 70-киловаттного електромотора надходить на колеса. З очевидних переваг такої конструкції відзначимо її компактність, нехай у результаті автомобіль і поважчав на 100 кг з-за батарей. Втім, і тут не обійшлося без улюблених для британців прийомів зниження маси. Так, акумулятор, інвертор і мотор мають повітряне, а не рідинне охолодження, що і дозволило зберегти прийнятний вагу машини.

Максимальна швидкість женевського дебютанта - 112 км/ч. Його батареї повністю заряджають від електромережі за 10 год (4 год при застосуванні експрес-зарядки) і дозволяють проїхати без зупинки 80 км або 8 год по бездоріжжю. За словами Ентоні Харпера, система рекуперації при русі автомобіля сприяє відновленню до 80% енергії, що помітно збільшує дальність пробігу такого масивного автомобіля.

Вперше на Land Rover Defender була встановлена фірмова система автоматичної адаптації до різних типів покриттів - Terrain Response. Її довелося злегка модифікувати
Сафари на батарейках (Land Rover Electric Defender)
За показником прохідності у водяних ваннах електричний Defender дасть фору своїм дизельного побратима - його максимум становить 800 мм проти 500 мм у дизеля «»

Окремої згадки гідна з'явилася на електричному Defender система Terrain Response від «старших братів». Вона не лише пропонує різні алгоритми роботи всіляких систем на бездоріжжі, але і дозволяє долати броди глибиною до 800 мм за рахунок герметичній конструкції привода (традиційний Land Rover Defender здатний лише на 500 мм). Причому в компанії JLR просили не хвилюватися за можливі замикань - всі електричні системи автомобіля ретельно ізольовані. Крім того, британці протестували можливості буксирування цього електрокара. З'ясувалося, що він здатний тягнути за собою 12-тонний автопоїзд в гору з ухилом 13°!

На шляху до «зеленого» майбутнього Defender не розгубив своєї видали - він все так само гарний на геометричних тестах

Сафари на батарейках (Land Rover Electric Defender)
Діагональне вивішування електроніка визначає миттєво, підключаючи навантажені колеса «»

Планів серійного виробництва Electric Defender у компанії немає, однак позашляхові електромобілі можуть зацікавити, наприклад, різні спецслужби. І хоча, як нам вдалося зрозуміти в ході експрес-тесту Electric Defender напередодні прем'єри в Женеві, автомобіль повністю готовий до випробування в бойових умовах, британці відзначають, що це поки дослідницький проект. Щоб відповідати постійно посилюваним екологічним нормам на ключових для марки ринках, у майбутньому не вдасться відмовитися від виробництва електричних позашляховиків.

|