Навіщо полірувати кузов автомобіля
Вартість полірування може відрізнятися в рази - треба платити більше чи можна заощадити? Щоб отримати відповідь на всі питання, ми вирушили в один з технічних центрів, де якраз проходив обробку старий Nissan Note.
Заощадимо на мийціЗахисні полірування передбачають створення тонкого шару з підвищеними антифрикційними властивостями (простіше кажучи, формує слизьку поверхню). Таким чином, бруд, що потрапляє на автомобіль, не накопичується на кузові, а скочується великими краплями, тим більше під впливом набігаючого потоку повітря. Як результат машина менше брудниться і її можна рідше мити.
Тут добре видно ефект від поліровки: у верхній (необробленої) частини заднього крила краплі залишаються на поверхні, нижче їх немає - скотилися навіть при відсутності набігаючого потоку повітряПокриття забезпечує ще і хімічний захист: заповнюючи мікротріщини, склад перешкоджає попаданню в них агресивних речовин, що руйнують шар лаку та фарби. Нарешті, у разі легкого контакту з твердими предметами (наприклад, гілками дерев) є шанс, що подряпин на «слизькому» кузові не залишиться.
Як довго «працює»?Захисні склади для полірування можуть мати різну основу: віск, тефлон і навіть кварц. З'явилися і поліролі, виготовлені з використанням нанотехнологій. Чим же вони відрізняються і чому коштують дорожче або дешевше? Ефект, який забезпечує ця хімія, приблизно однаковий. Кузов стає на дотик більш гладким, набуває глибокий блиск, ніби автомобіль тільки що зійшов з конвеєра. Але як довго буде помітний цей ефект?
Чистий автомобіль - поняття відносне. Щойно вимитий кузов ми протерли знежирювачем - і ось результат. Бажано виконувати цю процедуру перед поліруванням для кращої адгезії з складомПо суті, стійкість покриття безпосередньо залежить від кількості мийок. Хоча виробники поліролей вказують терміни дії своїх продуктів, мається на увазі, що саме такий відрізок часу ефект буде помітний при митті кузова з певною періодичністю. Недорогі склади на лакофарбовому покритті тримаються гірше, ті, що виконані з нанотехнологій, служать довше, оскільки їхні частинки мають менший розмір і кращу адгезію. Відповідно, дорожнеча обробки більш високотехнологічним поліролем виправдовує себе, так як дешевий треба наносити частіше.
У чому ж різниця?Абразивна поліровка також покращує зовнішній вигляд автомобіля, але характер дії цієї процедури зовсім інший. За рахунок зняття тонкого верхнього шару лаку така обробка робить поверхню гладкою (усуває подряпини на лаку) і блискучою, але не залишає на ній захисного покриття. Тобто візуально «реставраційний ефект помітний, але він досягається за рахунок впливу на заводське покриття, яке може витримати лише обмежена кількість абразивних поліровок. Захисні можна виконувати хоч кожен день - жодної шкоди для фарби і лаку вони не принесуть (а про користь ми вже згадали). Так що з різними виробниками і складами можна експериментувати без побоювання.
Рада професіонала«Якщо ви хочете зберегти кузов автомобіля в бездоганному стані, раджу вам періодично обробляти його захисними складами. Робити це необхідно і після абразивного полірування, щоб надовго зафіксувати її ефект. Моєму автомобілю вже майже вісім років, але при візуальному огляді ніхто не вірить в його реальний вік - кузов явно виглядає молодше. Крім того, помітно скорочується необхідність заїжджати на мийку (а це не тільки витрати, але і вплив абразиву на шар лаку навіть при безконтактному способі), так і мити машину стає просто - якщо забруднення не сильний, досить обдати кузов струменем води під тиском (без усякої хімії). Низька адгезія між створеним поліролем шаром і частинками бруду не дозволяє останнім утримуватися на поверхні». (Костянтин Витрович, технічний директор мережі автосервісу ChipsAway)