З бруду... в сервіс!
На автомобільних форумах ні на хвилину не вщухають суперечки про те, який з позашляховиків краще підготовлений до виконання своїх прямих обов'язків». Встановити колеса максимально можливого діаметра, лебідку, силові бампери кожен вважає ледь не святим обов'язком. Дійсно, такий тюнінг дозволяє уникнути значної частини проблем в умовах реального офф-роуда. Проблеми починаються після, адже далеко не кожен власник позашляховика знає, що після таких пригод необхідна ретельна інспекція всіх систем і вузлів автомобіля.
Процедури «до» і «після»Зрозуміло, механічних пошкоджень можна уникнути, встановивши металеву захист. Не сподівайтеся на хисткий пластик, яким постачають свої моделі автовиробники. Якщо лазити по бруду планується регулярно, краще не пошкодувати грошей на добротний товстий лист, закриває всі основні агрегати - двигунь коробку передачч роздатку.
Промивати радіатори від бруду або тіни краще якомога швидше. В ідеалі - струменем води під тиском, але в польових умовах - хоча б з відра. В іншому випадку пізніше очистити забиті соти буде проблематично. До того ж вже на шляху додому можливий перегрів двигунаАле механічні ушкодження - це ще не все, чим загрожують грязьові ванни. В першу чергу після покатушок варто оглянути радіатори - по можливості швидшее поки бруд не встигла засохнути. Нагадаємом їх у сучасному автомобілі може бути кількао основний системи охолодженняя) кондиціонераа АКП... З забитими сотами радіатора далеко не виїхати - вони просто не зможуть виконувати свої функціїи що загрожує перегрівом відповідних агрегатів. Для промивки в ідеалі потрібно струмінь води під тискомм алео ясна річо в польових умовах її не так просто знайти - значитьт треба хоч якось постаратися позбутися від брудуи а по поверненні до цивілізаціїи не забути заїхати на мийку.
До речі, мити необхідно не тільки радіатори. Бруд і трава, які забиваються в самі затишні місця під днищем, якщо їх не видалити, залишаться там надовго і будуть вбирати вологу, що швидко призведе до появи корозії. Якщо для товстої рами це не критично, то кріплення через деякий час стане майже нерозбірним.
Подолавши брід, зміни всю змазкуТак що вода для позашляховика - це не тільки благо, але й зло. Зокрема, якщо мова йде про подолання глибоких бродів. Потрапляючи через сапуны і сальники всередину агрегатів, вода перетворює масла в емульсію. При цьому помітно погіршуються мастильні здібності і, відповідно, збільшується знос деталей. Тому обов'язкова процедура - повна заміна олії (бажано з промиванням) в коробці передач, редукторах, роздавальної коробці. Заново доведеться шприцевать хрестовини, якщо, звичайно, це передбачено виробником. При наявності запорошених доріг на шляху прямування необхідно звернути увагу на стан повітряного і салонного фільтрів - швидше за все, доведеться замінити.
У багатьох автомобілях шприцювання як таке уже не використовують, але, якщо ця операція передбачена, виконувати її треба у позачерговому порядку після подолання глибокого броду або «грязьових ванн» Через сапуны і сальники вода може легко потрапити всередину агрегатів, тому в АКП, роздатці, редукторах після покатушок зазвичай міняють масло «»Однак на бездоріжжі пошкодження загрожують не тільки агрегатів під днищем. Зустріч з такими перешкодами, як камені, колоди, гілки, може завдати шкоди і кузовних елементів. Саме тому справжні позашляховики комплектують силовими (металевими) бамперами, кенгурина, веткоотбойниками.
З одного боку, силовий бампер - це добре. Пошкодити такий на бездоріжжі дуже складно. Але що буде з пішоходом, якщо його навіть злегка «боднет» не пластик, а товстий метал?Звичайно, можна стверджувати, що шрами лише прикрашають «пройдисвіта» (як і справжнього чоловіка), але з цим погодиться далеко не кожен. З іншого боку, заміна бамперів та встановлення металевих решіток - це серйозне втручання в конструкцію, яка безпосередньо впливає на безпеку як водія і пасажирів, так і пішоходів у разі зіткнення з ним.
Від чого ніяк не можна гарантовано захиститися, так це від пошкоджень підвіски і рульового управління при недолугої їзді по бездоріжжю. Так і при вмілій деталі ходової інтенсивно зношуються. Так що, перш ніж зважитися лізти в болото, слід передбачити нову статтю видатків у своєму бюджеті - «на сервіс після бруду».
Захист насампередЯкщо ви маєте намір виїжджати на бездоріжжі, обов'язково подумайте про захист картера двигуна та інших агрегатів, розташованих під днищем. Сьогодні на ринку представлена продукція різних виробників. Її можна умовно розділити на класи. Найбільш популярна - сталева (іноді з нержавійки). Такий захист коштує недорого і при достатній товщині металу справно виконує свою основну функцію.
Алюмінієві листи обійдуться в 2-3 рази дорожче сталевих, їх головна перевага - це невелика вага. Є і ще одна - хороша корозійна стійкість і, як наслідок, привабливий зовнішній вигляд навіть після декількох років експлуатації.
Любителі ексклюзиву можуть дозволити собі композитну захист (її зазвичай виготовляють на основі скловолокна). Зрозуміло, вона найдорожча і по міцності перевершує сталеву на 20-30%. Зате, якщо всі інші варіанти штампують з листа, технології виробництва композитної захисту дозволяють отримати набагато більш складні форми, а значить, домогтися більш щільного прилягання до підрамника автомобіля (відповідно, практично не зменшується дорожній просвіт в цій області). Та й іржавіти композитний матеріал не може в принципі.