Volkswagen XL1: даєш літр за «сотню»
Ідею створення суперэкономичного автомобіля на початку нульових вперше озвучив тодішній голова правління Volkswagen AG Фердинанд Піх. Зволікати не сталии вже в 2002 році з'явився перший прототип L11 два вершника в якому для кращої аеродинаміки розташовувалися один за одним. Переосмислившив його представили і в 2009-мум причому з тієї ж компонуванням салону.
На відміну від попередників найекономічніший в світі серійний гібрид XL1 має майже традиційну двомісне розміщення - пасажир сидить тут трохи позаду водія, але пліч-о-пліч. При довжині 3888 мм новинка коротше Polo, а при висоті 1153 мм нижче спорткара Porsche Boxster. І все ж три кити XL1 - це його аеродинаміка (коефіцієнт опору - Cd 0,189), низька вага (всього 795 кг) і технологічний дизель-електричний привід.
Своєю небувалою обтічністю гібрид зобов'язаний оригінальним дизайном, що нагадує трицикл. До кормі чотириколісний автомобіль здорово звужений. Задні колеса приховані спеціальними кожухами. Передні отримали особливі диски напівзакритого типу.
Салон найекономічнішого в світі автомобіля мало чим відрізняється від інших «фольксвагенів». Впадає в око хіба що знімний планшет-навігатор Що стала вже звичною деталь - мультимедійний планшет, який замінює і аудіосистему, і навігатор «»Кузов XL1 з карбону важить всього 230 кг! Оскільки щільність вуглепластика приблизно на 20% вище, ніж у сталі, зовнішні панелі мають товщину всього 1,2 мм при порівнянній міцності. 227 з 795 кг ваги припадає на силову установку і батареї, 153 кг - на ходову частину, 80 - на устаткування і ще 105 - на електрику. При виробництві деталей кузова фольксвагеновцы використовують метод RTM (Resin Transfer Moulding) - просочення і формування композитних матеріалів під тиском. Такий метод є менш витратним, оскільки може бути автоматизований.
У рух XL1 призводить тандем 48-сильного 2-циліндрового дизеля і електромотора (20 кВт). Тягу передає 7-ступінчаста DSG. Двомісна машина здатна проїхати до 50 км на електротязі з допомогою літій-іонної батареї ємністю 5,5 кВт·год, а його максимальна швидкість обмежена на позначці 160 км/год. Для руху зі швидкістю 100 км/год XL1 достатньо всього 8,4 к.с.!
У XL1 приголомшлива аеродинаміка (коефіцієнт опору майже вдвічі нижче, ніж у традиційних автомобілів), скромний вага (всього 795 кг) і технологічний дизель-електричний привід У XL1 приголомшлива аеродинаміка (коефіцієнт опору майже вдвічі нижче, ніж у традиційних автомобілів), скромний вага (всього 795 кг) і технологічний дизель-електричний привід «»Випуск серійного гібрида, який буде налагоджений з середини цього року на заводі Volkswagen в Оснабрюку (тут же виробляються Golf Cabriolet і Porsche Boxster), на перших порах обмежений партією в 250 штук. Про ціну на новинку поки нічого не повідомляється, а перспективи її виробництва будуть залежати від ринкових реалій