Menu

Подушка безпеки для пішохода

Вплив пішоходів на автомобілебудування стає все більш наполегливим. В Європі 14% всіх випадків летальних випадків ДТП припадають на зіткнення з пішоходами. У США ця цифра становить 12%, а в Китаї - понад 25%. Вже кілька років відповідність легкового транспорту критеріями, що забезпечує пішоходу безпеку в разі наїзду, є однією з умов сертифікації нових моделей. З 2013 року це вимога пошириться на всі автомобілі, що сходять з конвеєрів заводів ЄС, а в 2018-му набуде чинності набагато більш жорсткий варіант даної норми.

Зміняться і критерії краш-тестів Euro NCAP. У період з 2013 по 2016 рік на п'ять зірок зможуть розраховувати тільки автомобілі, оснащені електронними пристроями, здатними автоматично загальмувати автомобіль, щоб уникнути наїзду на пішохода в місті або як мінімум заподіяти йому якомога менше шкоди. При оцінюванні буде враховуватися і наявність систем, що пом'якшують наслідки наїзду на високій швидкості, а також пристроїв, здатних утримувати автомобіль в межах певної смуги руху, розпізнавати дорожню розмітку і знаки, забезпечувати автоматичне дотримання обмежень швидкості. Іншими стануть критерії оцінки дитячих сидінь, а в тестах будуть використовуватися манекени нового покоління, конструкція яких більшою мірою враховує біологічні особливості водіїв, пасажирів та пішоходів різних вікових категорій.

Високі капоти і м'які бампери

З поточного року всі нові автомобілі повинні відповідати вимогам етапу 1 закону про захист пішоходів. У 2018 році настане другий етап - будуть запроваджені ще більш жорсткі вимоги.

Забезпечити одночасно жорсткість, необхідну, щоб автомобіль гідно витримав суворі краш-тести, і здатність до деформації, щоб заподіяти пішоходу мінімум шкоди, - таку непросту задачу доводиться вирішувати конструкторам.

Подушка безопасности для пешехода

Розглянемо одне з можливих рішень на прикладі Fiat 500L: нижня поперечина (1) виступає вперед рівно настільки ж, наскільки і верхня (2). Зроблено це для того, щоб при наїзді не пошкодити зв'язки в коліні. Відстань між нижньою за перечиной і бампером становить 6 див. Тут конструктори розмістили пластмасовий елемент, який поглинає енергію удару і тим самим захищає ноги пішохода.

Подушка безопасности для пешехода
Подушка безопасности для пешехода
Подушка безопасности для пешехода
«»

Як видно з таблиці, у найближчі кілька років планка буде підвищуватися: з введенням в дію більш жорсткої європейської норми буде обмежена допустима сила удару, з'являться нові вимоги щодо зон удару на капоті. Критичними вважаються зони, де розміщені петлі і замок капота, і виступ перед лобовим склом.

Без електроніки не вийде

У 2013 році перевагу отримають автомобілі, обладнані телекамерами, лазерами і радарами, здатними розпізнавати пішоходів, інші машини та дорожні знаки. Вони зможуть гальмувати автоматично.

Тести Euro NCAP проводяться за більш жорстким, ніж передбачені діючими законами, вимогам. Тут пішохід теж в центрі уваги. Як вже було сказано, з 2013 року незалежна європейська організація буде присуджувати жадані п'ять зірок тільки при наявності електронних пристроїв, здатних розпізнати пішохода та інші перешкоди, попередити водія і, якщо він не зреагує, автоматично загальмувати автомобіль. Датчики і телекамери, необхідні, щоб такий пристрій міг працювати на швидкостях до 30 км/год, коштують не дуже дорого - їх ставлять навіть на ситикары. Якщо ж автоматика повинна працювати на більш високих швидкостях, витрати збільшаться в рази: потрібні велика дальність і точність, забезпечити які здатний тільки радар.

Розглянемо роботу систем безпеки Volvo, які включають в себе автоматичну систему контролю смуги руху, системи інформування про дорожніх знаках і наявності автомобіля в «мертвій» зоні видимості.

Подушка безопасности для пешехода
Подушка безопасности для пешехода
Подушка безопасности для пешехода
«»

Фірмові системи безпеки Volvo на зображенні (1) безперервно контролюють обстановку навколо автомобіля на 360°, а розташовані поряд з салонним дзеркалом датчики (2) системи City Safety відстежують пересування об'єктів перед машиною (3) і в разі небезпеки дають сигнал гальмівній системі на повну зупинку.

Подушка безопасности для пешехода
Volvo V40 Cross Country є першим у світі серійним автомобілем, обладнаним подушкою безпеки для захисту пішохода

На сьогоднішній день лідером в області систем пасивної безпеки є саме компанія Volvo, яка першою представила автомобіль з вбудованою подушкою безпеки для пішохода - V40 CrossCountry.

Крім того, згідно висловлювань одного з директорів Volvo Андреаса Юдженссона, компанія планує вже в 2020 році налагодити випуск повністю роботизованих рішень.

|