SUV: рік народження 1962-й (Віхи ХХ століття)
Jeep Wagoneer. Спочатку це був перший автомобіль з автоматичною трансмісією, в якому позашляхові характеристики успішно об'єднали з дизайном і комфортом легкової машини. Він просто став надпопулярним у шанувальників
Прийнято вважати, що першим комфортабельним, з натяком на розкіш позашляховиком був Range Rover. Однак мало хто знає, що легендарний англійський «фермер у фраку» по праву може претендувати лише на другу позицію. До моменту його прем'єри в 1970 році в США вже встигли і почати, і навіть згорнути виробництво автомобіля, який об'єднав в собі як позашляхові якості, так і елементи, властиві тільки комфортабельним лімузинам.
Формально - універсалЗа 28 років конвеєрного життя Jeep Wagoneer змінив кількох господарів-виробників, але, незважаючи на це, залишався популярним і улюбленим численною армією шанувальників. Може бути, в силу досить незвичайною для свого часу концепції. Формально він вважався універсалом, але ідеологія, запропонована конструкторами, як раз і сформувала клас так званих SUV (Sport utility vehicle, «практичний спортивний автомобіль» або «автомобіль для активного відпочинку»), які отримають по-справжньому широке поширення лише до останнього десятиліття минулого століття.
Варто зазначити, що поняття SUV існувало вже у 1960-х, однак тоді цей термін застосовували до 2-дверним хэтчбекам і універсалів, об'єднуючим спортивність з практичністю, зовсім не обов'язково повнопривідним.
Willys Jeep Station Wagon. Найближчий предок Jeep Wagoneer справно служив американцям з 1946 року. Але ось він застарів: «і очей не той, і слух не той, і ноги як не свої»На початку 1960-х в правлінні компанії Willys-Overland, тодішнього власника марки Jeep, вирішили замінити морально застарілий Willys Jeep Station Wagon, що випускався з 1946 року. Розробка Wagoneer обійшлася компанії в $20 млн. Візуальна складова автомобіля була доручена Бруксу Стівенса - легендарної особистості, засновнику промислового дизайну.
Позашляхова розкіш Знаковий автомобіль. Перший Cherokee. З нього почався рід техніки, який досі продовжує славні «індіанські» традиції «»Wagoneer став повнорозмірним рамним позашляховиком в 4 - і 2-дверному варіантах. Також були версії: фургон без задніх вікон, з вертикальними задніми дверима і пікап, який назвали Cherokee. Пізніше це ім'я дісталося прямого спадкоємця Wagoneer.
Повністю «фарширована» модель Wagoneer після другого рестайлінгу в модифікації Woody (дерев'яна зовнішня обробка)Лінійка двигунів за американськими мірками була досить скромною. Основним агрегатом став рядний 6-циліндровий мотор об'ємом 3,8 л потужністю 140 к.с. Вельми економічна для свого часу модель, втім, не позбавлена ряду неприємних «дитячих хвороб».
Найдорожча модифікація - Jeep Super Wagoneer. Протрималася на конвеєрі недовго. Ймовірно, ціна $6000 зупиняла покупцівПо-справжньому розкішна версія автомобіля з'явилася в 1965 році і отримала назву Super Wagoneer. Його комплектація була справді супер для автомобіля такого плану: радіоприймач, 6-позиційний механізм настройки положення керма, додаткове освітлення салону, підсилювачі керма і гальм, електричний привід задній двері, дерев'яні бічні панелі, коробка-автомат, двигун American Motors 5,4 л потужністю 270 к.с.
У 1967 році цей мотор був замінений на двигун Buick V8 трохи меншої потужності, але з більш високим крутним моментом. До речі, за основу мотора Range Rover, до виходу якого залишалося ще три роки, взяли той же агрегат Buick V8.
Для обраних Один з реальних конкурентів Wagoneer, позашляховик International Harvester в модифікації Scout. Зразок 1976 рокуМаркетологи Jeep не робили ставку на широку аудиторію. Тодішній покупець навряд чи міг розгледіти всю принадність подібного автомобіля. Єдиними виробниками, які становили хоч якусь конкуренцію Wagoneer, були компанія International Harvester - американський виробник сільгосптехніки і вантажівок - і відомий Land Rover. Але обидві ці команди в той час випускали суто утилітарні автомобілі, позбавлені комфорту.
Super Wagoneer коштував близько $6000. У той час на ці гроші можна було купити Lincoln або Cadillac в гідній комплектації, і ці дві назви манили середньостатистичного американця набагато сильніше.
Керівництво компанії намагався звернути увагу публіки на більш компактні Jeep Commando і цивільну версію знаменитого військового Willys під назвою CJ.
Дідусь SUVВиробництво Super Wagoneer закінчилося в 1969 році. Основна ж версія Wagoneer випускалася ще довго, до 1991-го, встигнувши перейти спочатку під крило American Motors, а потім Chrysler. 28 років у виробництві - чималий термін, враховуючи, що капітальних змін в конструкцію не вносилося, а популярність залишалася на належному рівні, навіть незважаючи на паливний криза 70-х. Wagoneer став культовим автомобілем і часто миготів в американських фільмах 80-х і 90-х. Він славиться своєю надійністю і невибагливістю і раніше популярний на вторинному ринку серед знають і розуміють людей, а також серед колекціонерів.
Безпосереднім спадкоємцем моделі став Grand Cherokee. «Звичайний» Cherokee почав випускатися поряд з Wagoneer і вважався більш компактним джипом дещо іншого класу.
Перший Range Rover з'явився на світ у 1970 році. Старий Світ прийняв його як вісника абсолютно нового класу люксових позашляховиків. А він насправді був не першим Так виглядало робоче місце водія в першому Range Rover. Наскільки різняться поняття про комфорт і розкіш того часу з нашими! «»Англійська Range Rover, який з'явився через рік після закінчення провадження Super Wagoneer, розвинув концепцію комфортабельного позашляховика і об'єднав в собі все, про що тоді можна було мріяти, протримавшись на конвеєрі в оригінальній версії 26 років - трохи менше Wagoneer. До початку XXI століття SUV стали найпопулярнішим типом автомобілів. У наш час вони помітно потіснили на світовому ринку повнорозмірні седани та універсали, а Wagoneer зайняв своє почесне місце на п'єдесталі легенд американського автопрому.