Гальмівні диски: змінювати або точити?
Якщо ви вважаєте, що деформація гальмівних дисків - доля псевдогонщиков, дуже активно використовують гальмо, змушені вас розчарувати. З такою проблемою особливо часто стикаються власники старих автомобілів, що використовують при ремонті неоригінальні запчастини. Не позбавлені від неї і господарі нових машин. Так-так, якісні оригінальні диски також схильні до деформацій. Приміром, одне час від цього страждали власники BMW X5.
Диски перегріваються, наприклад, на гірському серпантиніЯк правило, диски «веде» при різкому перепаді температури. Якщо після гальмування з високої швидкості автомобіль потрапляє в глибоку калюжу, нагріті силою тертя диски миттєво охолоджуються, що і стає причиною деформації. Overheat диск може і недосвідчений водій, наприклад, при спуску по серпантином. Щоб цього не сталося, на затяжних спусках бажано використовувати гальмування двигуном (рухатися на зниженій передачі відпущеної з педаллю газу)
Спосіб заощадитиНайбільш відчутний симптом кривизни дисків - побої на кермі при гальмуванні. Способів позбутися від нього, по суті, два: встановити нові диски або проточити старі. Зрозуміло, що перший краще, але він явно дорожче. Саме тому найчастіше обмежуються проточкою - відновленням форми диска на спеціальному верстаті.
Якщо товщина диска близька до мінімально допустимої, його краще все-таки замінити. Заміряти потрібну величину можна звичайним штангенциркулемЗрозуміло, можливість заощадити є не завжди. Виробник передбачає мінімальну товщину диску (для передніх гальм зазвичай вона становить приблизно 20 мм), при якій експлуатація автомобіля залишається безпечною. Як правило, якщо реальна товщина диска більше мінімальної на 15-20%, проточка не має сенсу - деталь все одно доведеться міняти. В інших випадках вона дуже доцільна.
Стаціонарний верстат вимагає демонтажу дисків для відновлення геометрії поверхні. У багатьох сервісах альтернативи просто не пропонуютьВ автосервісах геометрію поверхні диска відновлюють знову таки двома способами: на стаціонарному верстаті і безпосередньо на автомобілі (без демонтажу) за допомогою спеціального обладнання. Останній спосіб надійніше, оскільки дозволяє сформувати поверхню з урахуванням биття маточини, яке теж в тій чи іншій мірі завжди присутня. Вартість такої роботи - близько 300 грн. за пару дисків, причому при проточці на стаціонарному верстаті сума рахунку буде не набагато вище - близько 400 грн. за пару дисків. В обох випадках якість обробки поверхні диска практично однакова, хоча фахівці техцентра, які надавали консультацію, агітують за останню.
Проточку дисків краще приурочити до заміни колодокПроточку дисків доцільно приурочити до заміни колодок: по-перше, це економічно вигідно (заміна буде безкоштовною), по-друге, нові фрикційні накладки ідеально підійдуть для роботи з відновленою поверхнею (на відміну від старих, на яких вже встиг сформуватися певний рельєф).