Menu

Гальмівні диски: змінювати або точити?

Деформовані диски - це не тільки дискомфорт з-за биття на кермі при гальмуванні, але і помітне зниження ефективності уповільнення.

 

Тормозные диски: менять или точить?

Якщо ви вважаєте, що деформація гальмівних дисків - доля псевдогонщиков, дуже активно використовують гальмо, змушені вас розчарувати. З такою проблемою особливо часто стикаються власники старих автомобілів, що використовують при ремонті неоригінальні запчастини. Не позбавлені від неї і господарі нових машин. Так-так, якісні оригінальні диски також схильні до деформацій. Приміром, одне час від цього страждали власники BMW X5.

Тормозные диски: менять или точить?
Диски перегріваються, наприклад, на гірському серпантині

Як правило, диски «веде» при різкому перепаді температури. Якщо після гальмування з високої швидкості автомобіль потрапляє в глибоку калюжу, нагріті силою тертя диски миттєво охолоджуються, що і стає причиною деформації. Overheat диск може і недосвідчений водій, наприклад, при спуску по серпантином. Щоб цього не сталося, на затяжних спусках бажано використовувати гальмування двигуном (рухатися на зниженій передачі відпущеної з педаллю газу)

Спосіб заощадити

Найбільш відчутний симптом кривизни дисків - побої на кермі при гальмуванні. Способів позбутися від нього, по суті, два: встановити нові диски або проточити старі. Зрозуміло, що перший краще, але він явно дорожче. Саме тому найчастіше обмежуються проточкою - відновленням форми диска на спеціальному верстаті.

Тормозные диски: менять или точить?
Якщо товщина диска близька до мінімально допустимої, його краще все-таки замінити. Заміряти потрібну величину можна звичайним штангенциркулем

Зрозуміло, можливість заощадити є не завжди. Виробник передбачає мінімальну товщину диску (для передніх гальм зазвичай вона становить приблизно 20 мм), при якій експлуатація автомобіля залишається безпечною. Як правило, якщо реальна товщина диска більше мінімальної на 15-20%, проточка не має сенсу - деталь все одно доведеться міняти. В інших випадках вона дуже доцільна.

Тормозные диски: менять или точить?
Стаціонарний верстат вимагає демонтажу дисків для відновлення геометрії поверхні. У багатьох сервісах альтернативи просто не пропонують

В автосервісах геометрію поверхні диска відновлюють знову таки двома способами: на стаціонарному верстаті і безпосередньо на автомобілі (без демонтажу) за допомогою спеціального обладнання. Останній спосіб надійніше, оскільки дозволяє сформувати поверхню з урахуванням биття маточини, яке теж в тій чи іншій мірі завжди присутня. Вартість такої роботи - близько 300 грн. за пару дисків, причому при проточці на стаціонарному верстаті сума рахунку буде не набагато вище - близько 400 грн. за пару дисків. В обох випадках якість обробки поверхні диска практично однакова, хоча фахівці техцентра, які надавали консультацію, агітують за останню.

Тормозные диски: менять или точить?
Проточку дисків краще приурочити до заміни колодок

Проточку дисків доцільно приурочити до заміни колодок: по-перше, це економічно вигідно (заміна буде безкоштовною), по-друге, нові фрикційні накладки ідеально підійдуть для роботи з відновленою поверхнею (на відміну від старих, на яких вже встиг сформуватися певний рельєф).

|