Основні тренди в індустрії мобільного реклами за підсумками 2013 року
Opera Mediaworks представляє спеціальний звіт з основних трендів в індустрії мобільної реклами в 2013 році на основі даних платформи Opera Mediaworks - найбільшої платформи мобільної реклами в світі, щомісяця забезпечує більше 60 млрд показів мобільної реклами для 400 млн споживачів.
Серед основних трендів можна виділити наступні:
- Ми починаємо спостерігати повільний спад традиційної банерної реклами. Хоча даний вид реклами, як і раніше, складає більш ніж половину всіх рекламних показів на платформі Opera Mediaworks, мультимедійна реклама переживає стрімке зростання. Вперше обсяг реклами в форматах «tap-to-expand» і мобільного відео досяг 6% від усього обсягу мультимедійної реклами. В наступному році ми очікуємо серйозного збільшення частки доходів від мультимедійної реклами в загальному обсязі рекламних доходів.
- Інтерактивна голосова реклама використовує основну функцію телефону в мобільній рекламі. У поточному році інтерактивна голосова реклама дебютувала на ринку. Nuance Communications - компанія, чия технологія використовується в Siri і Dragon Dictate, - в цьому році представила мультимедійну рекламу, що використовує голос для взаємодії з споживачами. Opera Mediaworks була першою компанією, яка використала цей вид реклами в США в ході кампанії для національного авіаперевізника JetBlue.
- Рекламодавці знайшли баланс між необхідністю таргетування та збереження конфіденційності інформації. На початку 2013 року значна кількість мобільного таргетування було здійснено за допомогою контекстуальної інформації, такої як тип девайса і з'єднання. Протягом року стали популярні і більш складні типи таргетування, одночасно з тим, як учасники ринку почали використовувати різні методи оптимізації, зокрема, частоту показів та сегментацію за версіями ОС. Дані методи враховують наявність конфіденційної інформації користувачів і забезпечують більш високий коефіцієнт конверсії.
- Виробництво контенту для мобільних девайсів стає повсюдним. У 2013 році Apple App Store і Google Play досягли позначки в 1 млн додатків. Одночасно з цим все більше і більше видавців оптимізують свої сайти для кращої роботи на мобільних пристроях. Так, з кінця минулого року і по даний момент кількість сайтів і додатків на платформі Opera Mediaworks зросла з 12 тис. до 14 тис. За той же період загальний охоплення мобільної реклами на платформі Opera Mediaworks зріс з 140 млн до 400 млн осіб.
- У битві за ринок мобільної реклами Android перемагає. iPhone був і залишається основним драйвером виручки мобільної реклами на платформі Opera Mediaworks, щоквартально випереджаючи Android приблизно на 10 процентних пунктів. Однак Samsung в нинішньому році зміг значно підвищити обсяг продажів своїх пристроїв по всьому світу, і як результат, до кінця осені поточного року Android став світовим лідером за кількістю показів мобільної реклами.
- Мобільна коаліція телефон+планшет витісняє десктопні комп'ютери. Сьогодні вже очевидно, що телефони у зв'язці з планшетами використовуються для досягнення цілей, для яких раніше використовувалися десктопні комп'ютери. Незважаючи на те, що iPad як і раніше використовується частіше інших планшетів, ринкова частка планшетів Samsung, починаючи з літа поточного року, збільшується. Сьогодні частка показів мобільної реклами на iPad і Android-планшетах становить 12% від усього обсягу показів реклами на мобільних пристроях, тоді як у минулому році цей показник становив лише 6%. В недалекому майбутньому мобільні девайси (телефон+планшет) повністю замінять десктопні комп'ютери.