7 питань перед покупкою електромобіля
Ідеальний варіант - це люди, які живуть на околиці міста в приватному будинку з гаражем. У цьому випадку незручностей з зарядкою автомобіля не виникатиме. Інша справа - багатоповерхові будинки, адже мало водіїв зважаться на те, щоб залишити на ніч стирчить з вікна кабель.
2. Як йде справа з зарядними станціями?Досі доступно лише декілька прототипів зарядних станцій, пропонованих великими постачальниками електроенергії. Їх планується розміщувати переважно біля супермаркетів, торгових центрів, магазинів будівельних матеріалів, на критих стоянках і підземних паркінгах.
3. Яка дальність подорожі електромобіля?Якщо у день ви проїжджаєте не більш 100 км, то електромобіль стане для вас вдалим вибором: навіть із включеною системою клімат-контролю заряду акумулятора вистачить для даного відстані. Однак можливості здійснити додаткову поїздку у вас вже не буде, тому власникам електрокарів рекомендується ретельно планувати свій маршрут. У цьому допоможуть налаштовані відповідним чином навігаційні системи і спеціальні програми для смартфонів.
4. Наскільки складний процес зарядки?Все дуже просто. Всі штекери виконані у відповідності з єдиним стандартом, з'єднувальний кабель завжди знаходиться в автомобілі. Навіть у дощову морозну або сніжну погоду ви не ризикуєте отримати удар струмом. Система захищена ідеально: подача струму почнеться тільки в тому випадку, якщо все буде в порядку.
5. Наскільки великі витрати на зарядку акумулятора?Все залежить від постачальника і від того, в який час здійснюється подача електроенергії - вдень або вночі. При середній ціні в 0,9 гривні (у Європі) за один кіловат-час і ємності батареї в 15 кВт·ч одна «заправка» обійдеться в 15 гривень.
6. Як часто має проводитися технічне обслуговування?Ви забудете про заміну масла, свічок запалювання, перевірку антифризу, зубчастих привідних ременів і ремонт заржавевшего глушителя. Вже сьогодні випускаються такі електродвигуни, які практично не вимагають обслуговування. Незважаючи на це, електромобілі будуть проходити контроль, а автосервіси повинні обзавестися відповідним обладнанням.
7. Чи можна використовувати «розумні» електромережі?Великі західні енергоконцерни вже потирають руки, передчуваючи великі прибутки. Чим більше буде випущено електромобілів, тим ефективніше вони зможуть розподіляти потужності своїх електропідстанцій. Вся справа в тому, що в даний час вироблена вночі електроенергія коштує значно дешевше порівняно з денною. Ідеальними нічними споживачами стануть електромобілі. До того ж їх акумулятори можуть представляти собою величезні буфери енергії. Якщо електрокар буде підключений до мережі протягом дня, то його власник зможе навіть трохи заробити, продавши за більш високою ціною отриману вночі недорогу електроенергію. Спеціальна програма стане контролювати обсяг енергії, доступної для вилучення з батареї, щоб увечері власник міг без проблем дістатися до будинку. Однак наскільки швидко ці технології досягнуто кінцевого споживача, сказати складно.