Віддалений доступ дозволяє працювати довше
Такі висновки випливають з результатів дослідження, організованого компанією Cisco в лютому 2012 року в Бельгії, Голландії, Данії, Норвегії, Швеції. У онлайн-опитуванні взяли участь 523 користувача і 503 спеціаліста, відповідальних за ухвалення рішень в області ІТ.
На думку респондентів, нові технології забезпечують більш високу мобільність та гнучкість. При цьому віддалений доступ до корпоративних ресурсів дозволяє більше половини опитаних (56%), здебільшого з Норвегії та Нідерландів, працювати щодня як мінімум на одну годину більше.
У Північній Європі відзначається зростаюча потреба у віддаленому доступі до корпоративних ресурсів. Користувачі також хотіли б використовувати соціальні мережі на робочому місці і застосовувати свої власні смартфони, планшети і ноутбуки відповідно до популярної концепцією «Принеси на роботу свій пристрій» (Bring Your Own Device, BYOD). Ця тенденція має великий вплив на ІТ-політику організацій і на кінцевих користувачів, що працюють в таких компаніях. Як показують результати дослідження, майже половина опитаних (47%) відзначили необхідність поліпшення або оновленні ІТ-політики своєї організації.
Крім того, опитування фахівців і користувачів в країнах Північної Європи показав, що при виборі між вищою зарплатою без віддаленого доступу і менш високою зарплатою з можливістю працювати віддалено думки користувачів розділилися приблизно порівну: практично кожен другий респондент (53%) готовий пожертвувати більш високою зарплатою на користь гнучкого графіка роботи. При незначних відмінності між окремими країнами 65% кінцевих користувачів розраховують у майбутньому отримати віддалений доступ до корпоративних ресурсів.
Що стосується застосування мобільних технологій, то користувачі з країн Північної Європи в ході звичайного трудового дня, як правило, працюють з декількома пристроями, хоча б одне з яких, як відзначили 82% респондентів, не належить до числа корпоративних. Більш того, 51% опитаних фахівців, відповідальних за ухвалення рішень в області ІТ, вказали, що 50% мобільних працівників компаній, що їх використовують свої смартфони в якості основного пристрою зв'язку.
У цілому більшість організацій в охоплених дослідженням країнах вже зробили певні заходи для підготовки до роботи з мобільними і розподіленими» трудовими ресурсами. Разом з тим кожен п'ятий фахівець, відповідальний за прийняття рішень в області ІТ, відзначає, що його компанія до такого формату роботи ще не готова. У всіх країнах майже третина респондентів (36%) розповіли, що в їхніх компаніях ведеться підготовка до «мобільному і розподіленому» типу зайнятості співробітників. Примітно, що в Норвегії, де відзначено найбільш високий відсоток неготових до нового формату роботи компаній, виявлена найбільша частка організацій з передовою ІТ-підтримкою «мобільних і розподілених» трудових ресурсів (34%).
Менше однієї п'ятої частини кінцевих користувачів повідомили про обмеження доступу до соціальних мереж на робочому місці. Разом з тим близько 60% фахівців, відповідальних за ухвалення рішень в області ІТ, вважають, що доступ до соціальних медіа і відповідними додатками важливий для підтримки рівноваги між роботою та особистим життям, а також для підвищення конкурентоспроможності роботодавців, які не обмежують використання подібних ресурсів.