Розваги в польоті: технології Microsoft доставлять мультимедіа в гаджет авіапасажира
Як говорить молодший віце-президент Lufthansa Systems Норберт Мюллер (Norbert Mueller), авіаперевізники можуть використовувати BoardConnect для того, щоб пасажири дивилися на власних гаджетах інформацію будь-якого типу, від відео до книг, каталогів і меню. «Авіакомпанії можуть запропонувати широкий вибір контенту, - відзначає Мюллер. - З самого початку ми вирішили дати можливість споживачам і собі інтегрувати майже будь-яку програму. Якщо хто-то придумає цікавий спосіб інформування або розваги пасажирів, чому він не повинен йти на нашій платформі?»
Більше того, використання технології Microsoft PlayReady може перетворити літаки зі звичайного транспорту в своєрідні «небесні кінотеатри». Причому в них будуть показуватися навіть ті фільми, які ще не вийшли в прокат на DVD. Розробники BoardConnect вже отримали всі необхідні узгодження з Голлівудом. А Microsoft PlayReady дозволить транслювати контент, який захищений цифровими правами. «Відео, що показується у польоті, має бути захищене затвердженою формою технічних засобів захисту цифрових прав (DRM), - говорить Мюллер. - BoardConnect використовує технологію Microsoft PlayReady, щоб обслуговувати потокове відео з DRM, тому весь контент буде більш захищеним». Пасажири легко дізнаються, чи зможуть вони подивитися в польоті фільми, яких ще немає на DVD. Адже такі авіаперевізники будуть пропонувати споживачам нову послугу прокату планшетів.
Однак створити BoardConnect було не просто, адже перед розробниками стояло завдання забезпечити кілька сотень пасажирів потоковим відео, що вимагає великої пропускної здатності каналу. «Публічні точки доступу налічують приблизно 50 людей з низькими вимогами до пропускної здатності каналу, - відзначає Мюллер. - На літаку є 300 пасажирів, які використовують одну і ту ж бездротову мережу для високоякісного контенту, що вимагає високої пропускної здатності. Ми вирішили цю проблему, розташувавши кілька бездротових точок доступу по салону літака і оптимізувавши мережевий трафік так, щоб він був достатнім».
Крім того, така система повинна працювати 100% часу і при цьому не вимагати додаткової роботи від екіпажу на своє обслуговування. «Наша система включається на відповідній висоті згідно з вимогами регулятора, - говорить молодший віце-президент. - Екіпажу не потрібно запускати що-те або натискати на якісь кнопки, ми також використовуємо спеціальну реалізацію Windows Server 2008 R2 for Embedded Systems, яка тримає систему завжди чистою і надійною». Система BoardConnect вже пройшла необхідні перевірки і отримала дозвіл на використання від відповідних органів авіаційної адміністрації. Наявність таких сертифікатів показує, що ця мультимедійна система задовольняє вимоги пожежної безпеки, витримує умови роботи у польоті і не заважає обладнання літака.
Про перспективи впровадження BoardConnect свідчать хоча б дві вагомі в авіаіндустрії нагороди (Aircraft Міністерства внутрішніх справ Expo у Гамбурзі і торішня APEX Expo у Лонг Біч), а також її багаті можливості використання. Наприклад, якщо з'єднати систему з портативними пристроями працівників авіаційних компаній, тоді можна збирати корисну оперативну інформацію, зменшувати операційні витрати і отримувати інші вигоди. «Якщо авіакомпанія збирає інформацію про те, скільки напоїв подали, тоді можна розмістити замовлення для поповнення запасу на землі або навіть у повітрі, щоб оптимізувати процес харчування пасажирів», - говорить Мюллер.