Menu

Що українці думають про Інтернеті

Компанія Ericsson представляє результати дослідження Ericsson ConsumerLab 2012, присвяченого переваг українців у споживанні телекомунікаційних продуктів і послуг. В Україні дослідження проводилося другий раз.

Что украинцы думают об Интернете
Ерік Йоханниссон, старший консультант Ericsson ConsumerLab в регіоні Північна Європа і Центральна Азія, зазначив: «Щорічно Ericsson проводить дослідження в більш ніж 40 країнах світу, що дає можливість порівняти ситуацію в Україні і зробити цікаві висновки. Наприклад, порівняно з минулим роком використання настільних ПК для доступу в інтернет значно знизилася, а ось кількість людей, які виходять в онлайн з ноутбука або смартфона, - зросла. Це говорить про прагнення користувачів до мобільності, бажання бути на зв'язку завжди і скрізь. У деяких сферах Україна показує навіть більший прогрес, ніж високорозвинені ринки. Особливо це стосується спілкування онлайн: так, 60% українських користувачів інтернетом регулярно обмінюються повідомленнями і фото, оновлюють статуси в соціальних мережах. У США і Німеччині цей показник дорівнює 41%, у Швеції - 47%. На жаль, порівняно невисока купівельна спроможність українців уповільнює проникнення ІКТ: за минулий рік в середньому кількість власників «розумних» пристроїв збільшилася лише на 5%. Тим не менш, наше дослідження показує високу зацікавленість у споживанні телеком-продуктів і послуг, основною мотивацією для придбання смартфону є можливість мати постійний доступ в інтернет і використання різних додатків».

Інтернет

› Інтернет став необхідністю: 70% населення великих міст України, мають доступ до мережі. Стаціонарні ПК залишаються основними пристроями для роботи в інтернеті, хоча цей показник стрімко знижується (від 83% в 2011 році до 72% в 2012). Все більшу роль відіграють ноутбуки (43%) і мобільні телефони (36%)

› Проникнення мобільного широкосмугового доступу (включаючи Edge і CDMA) все ще на низькому рівні (21%), хоча це на 5% більше порівняно з попереднім роком. Таке зростання стимулює молодь, яка використовує ноутбуки і смартфони в якості основного пристрою для підключення до мережі через мобільний ШСД. Кількість користувачів фіксованого широкосмугового зв'язку залишилися на тому ж рівні - 2%

› Власники смартфонів будуть збільшувати інтерес до використання інтернету. 35% людей, які мають намір придбати смартфон, вважають миттєвий доступ до мережі дуже привабливим

› Основною рушійною силою розвитку мобільного ШПД є необхідність споживачів залишатися онлайн завжди і скрізь

Пристрої

› Труднощі з придбанням пристроїв служать головним бар ’ єром для розвитку галузі ІКТ в Україні. Очікуване зростання кількості власників пристроїв - незначний, 2/3 респондентів не планують ніяких покупок найближчі 12 місяців

› Кількість власників «розумних» пристроїв залишається невисоким, очікуване зростання використання ноутбуків, планшетів і смартфонів - менше 10%

› За минулий рік зросла кількість власників смартфонів, проте цей показник нижчий, ніж на розвинених ринках

› Недостатня поінформованість про переваги передових технологій серед «пізніх користувачів» також стримує розвиток ринку

Користування інтернетом

› Результати дослідження констатують збільшення використання інтернету на мобільних телефонах. Обсяг неголосового трафіку (трафіку даних) серед користувачів смартфонів значно виріс і порівняємо з розвиненими ринками. У цьому заслуга «першовідкривачів», в основному, молоді

› Спостерігається значне зростання використання IP-телефонії, а також інших альтернативних способів комунікації, таких як миттєві повідомлення і соціальні мережі

› Доступ до соціальних мереж стає критично важливим: 70% користувачів інтернету сидять в соціальних мережах, де в основному дивляться відео, читають статті і блоги, слухають музику

› Незважаючи на невдоволення тим, що компанії отримують доступ до особистих даних, половина споживачів готова ділитися цією інформацією з метою поліпшення якості послуг або створення нових сервісів

Продуктивність мережі

› Проблеми зі зв'язком є ключовими перешкодами на шляху впровадження передових сервісів.

› 69% користувачів вважають за краще Wi-Fi для доступу в інтернет, ніж 3G. Причиною цього є в тому числі і те, що в Україні немає достатньо розвинених мереж, які підтримують стандарти роботи 3G.

Звіт складений на підставі 505 особистих інтерв'ю (15-69 років, проведених в трьох містах: Київ, Львів і Донецьк. Така вибірка є репрезентативною для 4 млн людей всіх верств населення. Додатково був проведений онлайн-опитування 1526 людей у віці 15-69 років, які використовують інтернет мінімум раз на тиждень. Дослідження проводилося в квітні-травні 2012 р.

Ericsson ConsumerLab - голос користувача

Ericsson ConsumerLab має більш ніж 15-льотний досвід роботи у вивченні людської поведінки і цінностей, включаючи також те, як людина реагує і що думає про ІКТ продукції і сервіси. Ericsson ConsumerLab дає уявлення про ринку, а також про споживчі тренди. Ці знання Ericsson ConsumerLab отримує шляхом глобальних дослідницьких програм, що базуються на інтерв'ю з 100 000 чоловік в рік, з більш ніж 40 країн і 15 мегаполісів, статистично представляючи думки 1,1 мільярда користувачів. Використовуються якісні та кількісні методи досліджень, проводяться сотні годин з представниками різних культур. Щоб бути ближче до покупцям і ринку, Ericsson ConsumerLab має аналітиків у всіх регіонах, де є представництва Ericsson, що дає глобальне розуміння ринку ІКТ і бізнес-моделей.

|