Menu

Джим Райан: від різноробочого до президента

Майбутній президент і виконавчий директор Sony Computer Entertainment Europe - про себе і про компанії
Джим Райан: от разнорабочего до президента
Інтерв'ю з Джимом Райаном

Джим Райан, людина, яка незабаром стане на чолі Sony Computer Entertainment Europe, за 17 років своєї роботи чимало посприяла успіху PlayStation на світовому ринку. Починаючи з посади начальника міжнародної фінансової служби та до його останнього посту головного операційного директора, Джим старанно сприяв перетворенню PlayStation в компанію з багатомільйонним обігом і прекрасною репутацією на світовому ринку розваг. Не можна не визнати, що, почавши з різноробочого, цей чоловік зробив відмінну кар ` єру.

"Я пам'ятаю, коли ми створювали німецький офіс, ми дійсно створювали його аж до походів в меблевий, щоб придбати офісні столи і стільці", - говорить Джим. - "Правда, нам довелося окремо заплатити збирача, але це був хороший об'єднуючий момент".

Зараз гарний момент, щоб озирнутися назад. Готується до виходу в продаж нова портативна система, PlayStation Vita, і широкий вибір ігор для PlayStation 3 на будь-який смак - саме про це збирається розповідати Джим у своєму першому офіційному виступі на gamescom 2011. Чи думав він, коли тільки прийшов у компанію в 1994 році, що одного разу йому належить її очолити? "Sony запропонувала мені взяти участь у новому проекті, що стосується відеоігор, 1994-м. Тоді ще ніхто не припускав, у що це виллється, і моє рішення приєднатися до проекту було багато в чому продиктоване довірою до компанії. Але я ніколи про це не шкодував".

В невідомість

В той час, замість тієї системи, яка згодом отримає назву PS one, була невелика сіра коробочка під кодовим ім'ям PSX. Від Джима і його команди залежала успішна презентація на публіці нових програм, поки сама технологія, на якій вони повинні були будуватися, перебувала в процесі розробки. Але рік потому Джим нарешті усвідомив, що його робота почала приносити плоди. "На початку 1995-го ми раптом зрозуміли, що тепер ми є організацією, яка відповідає за PlayStation", - говорить Джим. - "На самому початку року, коли японці випустили PS one, ми зрозуміли, що перед нами абсолютно незвичайна система".

З тих пір стабільний вихід культових ігор тільки упрочивал положення PlayStation в ігровій індустрії. Які з них більше всього запам'яталися Джиму? "PS one Подарувала нам Crash Bandicoot, Jak і Daxter і Tomb Raider, PlayStation 2 запам'яталася по Grand Theft Auto та Gran Turismo. Зараз на PS3 найпильнішу увагу громадськості приваблює серія Call of Duty і, звичайно, Uncharted. Кожне покоління геймерів піднімає на щит свої власні ігри, і це здорово. Це один з найбільш захоплюючих процесів в ігровій індустрії".
 
Варто порівняти Лару Крофт з Натаном Дрейком як дві віхи на робочому шляху Джима в SCEE, і ви відразу уявляєте, наскільки далеко пішла індустрія відеоігор. "Все стало крутіше в чотири, а то і в п'ять разів", - говорить нам Джим. - "Навіть якщо говорити про числі розробників гри, або людей в команді, яка займається продуктивністю "заліза", або про числі проданих копій ігор - мікропрограмного забезпечення, ігри, периферійні пристрої - все росте, все розвивається. Я б сказав, дуже активно розвивається".

Людський ресурс

У чому секрет такого успішного зростання? "Я не хочу здатися снобом, але, думаю, тут справа в тому, як організована робота у нас, в SCEE, а також у кваліфікації наших співробітників та їх зацікавленості в тому, що вони зайняті. Я перебуваю в привілейованому становищі, очолюючи цю компанію, і не можу описати словами, який кайф я від цього відчуваю.

Я готуюся вперше оголосити про запуск нової платформи, мова йде про PlayStation Vita, яка справді чудова, і я не можу дочекатися, коли це нарешті трапиться. Зараз перед нами стоїть так багато завдань, наприклад, з перекладу більшості продуктів в цифровий формат, і відкривається так багато можливостей, що всі ми відчуваємо непередаваний ентузіазм".

Ніщо так не надихає його зараз, як погляд у майбутнє PlayStation, і про це Джим теж мріє розповісти відвідувачам gamescom 2011. "Є багато чого, про що б я хотів розповісти. Але головною темою для розмов по колишньому залишається PS Vita, і це входить в мої службові обов'язки. На основний прес-конференції і на всіх інших інтерв'ю, які у мене будуть брати протягом тижня, я буду співати панегірики PS Vita. Але мені буде легко це робити, тому що нова система чудова!"

|