Смішарики стануть об'ємними
У грудні 2011 року в Росії планується вихід на екран повнометражного мультфільму «Смішарики. Початок». Він не просто розповість нам ще одну історію з життя улюблених російської дітлахам героїв, а перенесе в зовсім інший світ - «у несподівано неприветливую атмосферу великого міста - де живуть мільйони Смішариків, де замість звичних будиночків - гігантські хмарочоси, не кажучи вже про небезпечне транспорті і літаючі об'єкти».
«Смішарики» знаходять справжній 3D-обсяг завдяки технологіям NVIDIA
«Смішарики» знаходять справжній 3D-обсяг завдяки технологіям NVIDIA
«Смішарики» знаходять справжній 3D-обсяг завдяки технологіям NVIDIA « »
Для Студії комп'ютерної анімації «Петербург» (Група компаній «Рікі»), як і для російської анімаційної індустрії в цілому, це буде перший повнометражний мультфільм, виконаний за технологією «чесного» 3D стерео, тобто не перетворений, а спочатку повністю створений з використанням двох камер, об'єднаних в стереориг. Використання стереотехнологий NVIDIA і апаратна підтримка виробництва професійній графікою Quadro дозволили аніматорам істотно скоротити час роботи над мультифильмом і добитися відмінної якості стереокартинки.
ЗАВДАННЯ
Каже Надія Кузнєцова, виконавчий директор СКА «Петербург»:
- Перед нашою студією варто амбітне завдання - створити російський мультфільм, призначений не тільки для російського, але і для світового прокату. Питання якості продукту для нас принципово важливий, адже «Початок» - це тільки перша частина з заплановану трилогії повнометражних мультфільмів про всесвіту Смішариків. Ми повинні здивувати і зачарувати нашого глядача, щоб він обов'язково прийшов дивитися продовження!
За словами Надії, спочатку проект планувався в звичайному 2D форматі, але, приступивши до роботи над мультфільмом, продюсери швидко зрозуміли, що потрібно виходити в стерео. Менш витратний, але і менш якісний варіант з конвертацією 2D в 3D стерео на етапі постобробки був відхилений, адже студії потрібно забезпечити бездоганну якість картинки!
Крім того, для такого великого проекту, як повнометражний мультфільм, потрібна потужна система управління проектами, яка б дозволила координувати роботу більше ста чоловік, причому, не тільки в самій СКА «Петербург», але і у студіях-підрядників у Росії та Індії.
РІШЕННЯ
- У результаті ми перейшли на пакет Autodesk Maya 2010, який має вбудований стереориг і підтримує рішення для професійної візуалізації в стерео NVIDIA 3D Vision Pro, - це дозволило нам швидко переробити монокамеру на стерео. Використання для перегляду готового матеріалу стереоскопічних очок NVIDIA 3D Vision дозволило істотно прискорити процес роботи над 3D-сценами. Це відносно недороге рішення дозволило нам швидко переключитися на виробництво «чесного» 3D стерео, - розповідає Олег Муранов, технічний директор студії.
NVIDIA 3D Vision Pro забезпечує професіоналам просте і надійне рішення для командної роботи в області високоякісної візуалізації великомасштабних об'єктів в 3D стерео на великих екранах. Це рішення включає в себе активні регулюючі окуляри 3D Vision Pro і радіочастотну систему зв'язку (120 МГц) для різних сценаріїв використання.
Сьогодні виробничий конвеєр студії включає в себе Autodesk Maya 2010 в якості основного пакету для 3D анімації, рендер Pixar RenderMan Pro Server у зв'язці з RenderMan Studio, додаток для компонування The Foundry Nuke (також володіє підтримкою NVIDIA 3D Vision Pro) і Adobe Premiere CS5 для редагування і монтажу. Всі ці додатки використовують міць професійних графічних процесорів Quadro для прискорення роботи, а GPU-оптимізація движка Mercury Playback у пакеті Adobe дозволяє аніматорам працювати з фінальним матеріалом в режимі реального часу.
Для управління виробництвом, комунікацій між учасниками проекту, а також зберігання та обміну файлами була обрана система Cerebro від російської компанії CineSoft.
Дана система оснащена вбудованим плеєром-редактором Мірада, який дозволяє переглядати що зберігаються в Cerebro відеофайли та зображення, так і записувати аудіовізуальні коментарі під час перегляду. При цьому, завдяки підтримці професійній графіки Quadro, Мірада здатна відображати великі графічні файли (до 32 000 пікселів по ширині!), а також робити попередню корекцію кольору за допомогою піксельних шейдерів. Професійна версія плеєра Мірада Pro підтримує різні технології відображення 3D стерео, у тому числі і рішення NVIDIA 3D Vision Pro.
- Модуль Мірада Pro з можливістю перегляду стерео і коментування в стереорежимі на різній глибині кадру значно полегшив роботу супервайзерів і режисера, - переконаний Олег Муранов.
ЗНАЧЕННЯ
Сьогодні NVIDIA має широкий спектр рішень для ефективної роботи 3D-художників. Якість технологій компанії гідно оцінено фахівцями СКА «Петербург». Наскрізне проникнення технологій NVIDIA у всі аспекти створення анімаційних фільмів, від постановки камери і світла до записи коментарів режисера, помітно прискорює і скорочує процес виробництва. Все це підвищує привабливість «чесного» 3D-виробництва порівняно з конвертацією.