Menu

DirectX 12: новий етап у розвитку ігор

На щорічній Конференції розробників ігор (Game Developer Conference - GDC) в Сан-Франциско компанія Microsoft представила DirectX 12. DX12 - це новітня версія графічного API від Microsoft, який є домінуючим стандартом продовжує зростати 25-мільярдної (USD) індустрії ПК-ігор.

DirectX 12: новый этап в развитии игр

Розробникам додатків вже давно був потрібний більш легкий і ефективний API для прямого доступу до апаратних ресурсів. Крім загального поліпшення ефективності, що забезпечується безперервним удосконаленням існуючих версій API, додатками нового покоління необхідно вичавити максимум продуктивності потенціалу багатоядерних систем. Крім того, розробники хочуть безпосередньо використовувати переваги передових апаратних можливостей GPU, доступ до яких в даний момент обмежений з метою захисту від помилок. DirectX 12 був розроблений з нуля, щоб забезпечити створення відповідної інфраструктури для розробки додатків нового покоління.

Виступаючи перед аудиторією, що нараховує близько 500 розробників і журналістів, Ануж Гозалия (Anuj Gosalia), менеджер по розробці DirectX, Microsoft, представив DX12 як спільний проект виробників апаратного забезпечення, розробників ігор і команди Microsoft.

Співпраця NVIDIA і Microsoft DirectX 12 почалося більше чотирьох років тому з обговорення підходів до зменшення витрат на управління ресурсами GPU. Протягом останнього року NVIDIA щільно працювала з командою DirectX, щоб представити на GDC робочу версію DX12.

DirectX 12: новый этап в развитии игр

Р-н Гозалия продемонстрував роботу нового API на прикладі технологічної демонстрації на базі гри Forza, спочатку створеної для Xbox One. Демонстрація була запущена на комп'ютері, оснащеному NVIDIA GeForce GTX Titan Black. Крім того, команда софтверних інженерів NVIDIA надала студіям розробки ігор спеціальний драйвер для DX12, який не тільки дозволить отримати відгуки за нової версії API, але і дає можливість розробляти DX12 гри вже зараз.

Критичним фактором прийняття будь-якого нового API є розмір доступного ринку. У минулому, поширення нових можливостей було обмежено відсутністю підтримки на ринку консолей, а також відсутністю підтримки цих можливостей популярних версіях ОС Windows. DX12 дозволить забезпечити безпрецедентне зближення інтерфейсів API і широту підтримки. DX12 буде доступний як на ПК, так і на XBox One, планшетах і навіть телефонах.

NVIDIA забезпечить підтримку DX12 у всіх ОС Microsoft. Сьогодні понад 70% ігрових ПК підтримують DX11. NVIDIA буде підтримувати API DX12 на всіх відвантажених на ринок GPU підтримкою DX11 (GPU на базі архітектури Fermi, Kepler і Maxwell). З огляду на більш ніж 50%-вої частки NVIDIA на ринку ігрових систем на базі DX11 (у випадку дискретної графіки - 65%), одна тільки NVIDIA вже зможе забезпечити розробникам ігор доступ до більшої частини потенційних користувачів нового API.

Витоки DX12 можна побачити тенденції в розвитку технологій. У той час як продуктивність GPU стрімко зростала, потенціал розвитку одноядерних CPU був обмежений енергоспоживанням. Багатоядерні CPU забезпечили рух вперед, однак їх пікова продуктивність все ще не дотягувала до пікової продуктивності GPU. Одночасно програми стали використовувати паралелізм на рівні завдань, використовуючи складні планувальники для масштабування продуктивності при збільшенні кількості ядер CPU. Це викликало необхідність у створенні API, який би масштабировался відповідно до зміни кількості ядер.

Продуктивність GPU можна реалізовувати в 3-х напрямках: більш складна обробка пікселів, відображення більшої кількості пікселів і збільшення кількості об'єктів. У нинішній ситуації ми практично витиснули максимум з GPU за кількістю та якістю пікселів. З випуском DX12 ми хочемо зробити зображення візуально значно більш багатим за рахунок значного скорочення ресурсів CPU, які витрачаються всередині API. Традиційно, пам'яттю, станом і синхронізацією управляли операційна система та драйвери. Однак недолік інформації про завданнях, розв'язуваних додатками, приводив до неефективного використання CPU. DX12 дозволяє додаткам безпосередньо управляти ресурсами і станом і виконувати необхідну синхронізацію. В результаті, розробники передових додатків зможуть ефективно управляти GPU, використовуючи знання про внутрішній роботі своєї власної гри.

Представлений на GDC проект - це тільки частина роботи, виконаної в процесі підготовки до майбутніх релізах. NVIDIA і Microsoft продовжать і далі серйозно інвестувати в майбутнє PC-ігор.

Додатково Віджет від SocialMart
|