Menu

Які загрози конфіденційності є в Google Play

Какие угрозы конфиденциальности есть в Google Play

У США все частіше заводять мову об'єднання споживачів, розробники і навіть конгресмени. Вони стурбовані тим, що кожен раз, коли хтось купує в Google Play якусь програму, магазин направляє її розробникам особисту інформацію покупців. А це повне ім'я, адресу електронної пошти і навіть район проживання.

Компанія відкрито не повідомляє про це: ні на екрані, ні в email повідомленні не вказується про те, що розробники знають про покупців. Навіть якщо скасувати замовлення, все одно вже не можна відкликати інформацію про себе. Не дивно, що більшість американців (відповідно до березневого опитування GfK Roper - 87%) про це не знають. А 9 з 10 тих, хто знає, проти такого поводження з їхніми даними.

У цілому опитування виявило наступну інформацію:

• 87% опитаних не знають про цю потенційну загрозу безпеці з боку онлайн-магазинів;

• 90% споживачів вважають, що маркети не повинні передавати персональні відомості розробникам програм без можливості видалити їх у подальшому;

• 59% користувачів суворо не підтримують практику передачі персональних даних розробникам тих програм, які вони завантажують з онлайн-маркету;

• 91% учасників погодилися, що магазини повинні попереджати їх перед тим, як відправити особисті дані третім особам;

• 84% опитаних вважають, що передача персональної інформації є порушенням приватності.

Чому користувачі повинні про це знати? Багато програм мають справу з такими особистими даними, як стан здоров'я, лікування і навіть сексуальна активність. Разом з іншої персональної інформації, такої як ім'я та поштовий індекс, їх вже не складно застосувати шкоди користувачеві.

Google дає свої пояснення щодо такої практики. Зокрема, у відповіді на запит конгресменів компанія заявляє, що про поширення приватної інформації вона попереджає в правилах користування. І все ж багато експертів впевнені, що цього абсолютно не достатньо, і ніде не вказано, що це стосується кожного придбання програми. Google також повідомляє, що поширення особистої інформації необхідно для обробки платежів. Але подібні магазини Apple App Store і Windows Phone Store - для цього не діляться даними споживачів, так як розробникам не обов'язково знати повне ім'я, e-mail і поштовий індекс покупця. Google міг би впровадити більш анонімні способи платежів.

І нарешті, компанія заявляє, що розробники зобов'язуються зберігати конфіденційність таких даних. Але критики вказують, що надання особистої інформації користувачів в руки невідомих людей по всьому світу несе великі ризики. Досить одного невеликого порушення - і дані десятків мільйонів користувачів магазину можуть потрапити до зловмисників.

Щоб просвітити користувачів про подібну практику, Microsoft запустила веб-сайт, на якому фахівці детально розповідають про потенційні загрози. І компанія нагадує, що в якості безпечної альтернативи споживачі завжди можуть користуватися магазином додатків Windows Phone Store.

Він не порушує приватність і не передає персональну інформацію третім особам. Більш того, цей онлайн-маркет піклується не тільки про безпеку даних користувача смартфона, але і про самому мобільному апараті. Наприклад, з функцією «Пошук телефону» споживач може легко знайти свій втрачений або вкрадений гаджет. Все це дозволяє людям вільно користуватися останніми новинками технологій і не хвилюватися про загрозу власній безпеці.

|