Menu

«Інноваційний прорив-2013» - ІТ-технології лідирують

25 листопада відбувся фінал Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний прорив - 2013». Протягом декількох місяців дві з половиною сотні учасників зі своїми проектами боролися за звання найкращих. В ексклюзивному інтерв'ю «СНІР Україна» на запитання відповідає Анна Дегтерева, CEO і засновник бізнес-інкубатора HappyFarm, засновник Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний прорив»

«Инновационный прорыв-2013» - ИТ-технологии лидируют
«Инновационный прорыв-2013» - ИТ-технологии лидируют

1.  Анна, Ви проводите конкурс в п'ятий раз. Чим конкурс цього року відрізнявся від торішнього?

Ряд ключових нововведень ми зробили ще в минулому сезоні, у 2012 році. Перше - ми скоротили кількість напрямків, в яких приймаються конкурсні роботи, і залишили найбільш популярні і затребувані. Це - ІТи телекомунікації: додатки, socialmedia,робототехніка, Пої ін.; енергетика, альтернативні джерела енергії; медицина, біотехнології і фармація; екологія та ресурсозбереження. Друге - ми додали дві молодіжні номінації для студентських та шкільних проектів, оскільки саме підростаюче покоління не тільки дуже швидко пристосовується до сучасного, неймовірно динамічного розвитку технологій, але і задає тон цим змінам. Яскравий тому приклад - переможець номінації «Кращий молодіжний проект» -«Створення рівних можливостей для сліпих та слабозорих людей» - проект 14-річного школяра з Одеси, який придумав навігаційний комп'ютер «i Help» для сліпих і слабозорих людей.

Приємне нововведення цього року - введення додаткової номінації для проектів напряму «Енергетика та альтернативні джерела енергії». В цьому році норвезька інжинірингова компанія«Норронт»та її президент ДагЗайнер разом з українською консалтинговою компанією«Арлен»і її президентом Оленою Галушко, які є експертами конкурсу «Інноваційний прорив-2013», вибрали найкращий проект у цьому напрямку. Приз - 1000 у.о. і менторское супровід проекту.

Також з кожним роком ми посилюємо конкурсний відбір, оскільки прагнемо до якості, а не кількості. Із загального числа поданих проектів у 2012 році в 330 одиниць, 43 % проектів довелося на номінацію «IT та телекомунікації: додатки, socialmedia, робототехніка, ПО, etc», за напрямом «Енергетика, альтернативні джерела енергії»було 12% проектів, у категорії «Медицина, біотехнології і фармація» - 9 %, Екологія та ресурсозбереження» - 13 %, інші проекти увійшли в категорію «Інші інноваційні напрямки» (23 %). У цьому році загальна кількість поданих проектів знизилося до 245, з яких 35 % потрапило в категорію «IT та телекомунікації: додатки, socialmedia, робототехніка, ПО, etc», 13 % проектів увійшло в категорію «Енергетика, альтернативні джерела енергії», 10 % - «Медицина, біотехнології і фармація», 16% - «Екологія та ресурсозбереження». Інші проекти (26 %) потрапили в категорію «Інші інноваційні напрями».

Якщо дивитися вікові характеристики конкурсантів, то побачимо, що в 2013 році 67 % з них були старше 23 років (у 2012 році - 66 %), 16 % конкурсантів у 2013 році були у віці від 18 до 23 років (у 2012 році - 22 %), учасників віком менше 18 років у 2013 році було 17% (у 2012 році - 12%).

 2. Всього в конкурсі було 6 напрямків. У какомнаправлении було подано найбільшу кількість проектів? Як Ви думаєте, чому?

У конкурсі «Інноваційний прорив» вже не перший рік лідирує напрям «ІТ та телекомунікації». В цьому році - 35% від загальної кількості проектів(2012 - 43%, 2011 - 23%). Більше того, переможці останніх трьох років - це ІТ-проекти. Пояснюється це дуже просто: ІТ-галузь в Україні активно розвивається, у нас в країні величезна кількість талановитих ІТ-фахівців і розробників. Більше того, в наш час для того, щоб розробити і створити ІТ-продукт, часто не потрібно великих вкладень і ресурсів - потрібні бажання, фантазія, команда і вміння програмувати. Звичайно, часто нашим хлопцям не вистачає розуміння того, як перетворити свій проект в, працюючий, прибутковий бізнес. Але як раз саме цю проблему покликаний вирішити наш конкурс «Інноваційний прорив».

3.  Чи Ви підтримуєте контакти з переможцями минулих років? Як складаються їхні долі?

Звичайно ж, контакти підтримуємо і радіємо успіхам хлопців. Так, переможець 2011 року - проект Kitapps (Attendify) активно розвивається і росте, а зовсім недавно - у липні поточного року вони залучили 200 тис. доларів від венчурного фонду TMT Investments. Переможець 2012 року - проект Yaliti (NextMusic.TV) - отримав 10000 доларів на розвиток проекту від фонду CRDF Global, потім пройшов акселерационную програму другого циклу в нашому бізнес-інкубаторі HappyFarm і залучив ангельські інвестиції. Зараз проект трансформувався в 1newtrack.com і активно розвивається.

4.  Які найпоширеніші помилки у поданні проектів Ви можете назвати?

Можна виділити два типи помилок. Перший тип стосується недоробки самого проекту: припустимо, недостатньо досліджений ринок конкурентів або зовсім непродумане механізм монетизації. Другий тип помилок стосується самого пітча, презентації проекту - багатьом важко вкластися в 3 хвилини, щоб донести важливу інформацію про проект. Але ми працюємо і над цим - в рамках навчальної програми для фіналістів конкурсу.

 5.  Чи зростає рівень опрацювання проектів з кожним роком?

Однозначно - так. В останній рік-два все рідше трапляються проекти, автори яких втілюють у життя в цілому цікаву ідею, але не розуміють, хто їх споживачі і для чого вони взагалі цей проект роблять. Зростає не тільки рівень опрацювання проектів, але і глибина розуміння - хто цільова аудиторія проекту, яку проблему він вирішує, як масштабувати продукт.

 6.  Розкажіть про плани на наступний рік. Чи буде «Інноваційний прорив -2014»

Звичайно, ми будемо проводити конкурс і в 2014 році, і підключати нові можливості для наших участников.В цьому році ми організували і провели масштабну міжнародну конференцію StartupAddVenture (EuropeVentureSummit), в рамках якої переможці конкурсу «Інноваційний прорив»отримали можливість взяти участь у інтерактивних воршопахпод керівництвом міжнародних експертів, «прокачати» свої проекти, отримати досвід і експертизу. Цю традицію ми продовжимо і наступного року на StartupAddVenture 2014.

Коментар представника «Східної Торгової Компанії» Артема Мадатова, автора проекту «Recyclingofplasticwasteintodieselfuel (переробка пластикових відходів в дизельне паливо)», переможця в номінації «Екологія та ресурсосбрежение»:

Суть нашого проекту полягає в переробці змішаних забруднених відходів пластмас (тобто таких, які не підлягають ніякої іншої переробки) у товарне дизельне паливо, бензин та газ пропан-бутан. Наприклад, місто Київ викидає щорічно близько 150 тисяч тонн таких відходів, які захоронюються на 5 звалищах. З цих відходів можна виробити товарної продукції на 177 млн. доларів. «Східна Торгівельна Компанія» вже будує першу чергу виробництва по переробці відходів р. в Дніпропетровську. Термін окупності першої черги - 5 місяців.

Щодо конкурсу, я б хотів зазначити, що конкурс сподобався, тому що він був - була можливість висловитися перед зацікавленими слухачами. Добре, що була можливість пройти попередні стадії конкурсу он-лайн - ефективно, віддалено, безвитратно. Нажаль, непродумана те, що головною умовою участі заявки в конкурсі є закінчена бізнес-концепція. Розробляти бізнес - це не функція винахідника, він це робити не вміє і не має. Більш того, підганяючи свою ідею під вимогу відразу ж заробляти на ідеї гроші, винахідник найчастіше спотворює її зміст. В результаті, багато цінних ідей проходять повз конкурсу. Так, виловлюючи мідь і срібло, втрачають золоті крупинки - просто спочатку не орієнтуються на них.

Коментар Андрія Бувайла, директора компанії «СайМакс», що є офіційним представником торгової марки «Контраст», що перемогла в номінації «Інноваційний потенціал України»:

Фірма «СайМакс» з 2012 року займається пошуком і комерціалізації українських технологій і виведенням інноваційних продуктів, створених отечественнымикомпаниями на міжнародний ринок.

У 2013 «СайМакс» стала генеральним представником науково-виробничого підприємства «Руслан і Людмила» - розробника унікального препарати для боротьби з корозією металевих поверхонь - модифікатора іржі «Контраст». Препарат набагато ефективніше існуючих на ранці аналогів, а головне, він містить тільки натуральні компоненти, тому є безпечним та екологічно чистим.

В цьому році ми вирішили спробувати представити проект на «Інноваційний прорив -2013», так як в даний час стоїть питання про залучення додаткових інвестицій на розвиток виробництва. Серед великої кількості учасників виграли в номінації «Інноваційний потенціал України» завдяки масштабності проблеми, яку вирішує наш проект.

Я вдячний організаторам конкурсу за надані можливості і високу оцінку нашого проекту. Наш виступ і перемога в конкурсі дали можливості представити проект бізнес-спільноти, а також познайомитися з потенційним західним інвестором з Норвегії.

Додатково
|